آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای در چناران/ تأمین نیاز واحدهای دامداری
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، مریم کیوان شکوه ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای از مزارع شهرستان چناران، اظهار کرد: برداشت ذرت از سطح دو هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع شهرستان چناران آغاز شد که سطح زیر کشت این محصول نسبت به سال گذشته از رشد ۳۰ درصدی برخوردار بوده است.

ساخت استخر کشاورزی

 

وی ادامه داد: متوسط عملکرد این محصول از مزارع برداشت شده تاکنون ۴۵ تن در هکتار بوده که پیش‌بینی می‌شود این میزان تا پایان برداشت افزایش داشته باشد.

مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان چناران به میزان زیر کشت ذرت علوفه‌ای این شهرستان در سال گذشته اشاره و بیان کرد: با توجه به این‌که سال گذشته از سطح هزار و ۷۳۷ هکتار از اراضی زیرکشت ذرت علوفه‌ای، ۱۰۲ هزار و ۶۰۰ تن از این محصول برداشت شده است، پیش‌بینی می‌شود در سال جاری و با افزایش سطح زیر کشت این محصول، میزان بیشتری ذرت علوفه‌ای برداشت و به بازار عرضه شود.

وی با بیان این‌که برداشت ذرت علوفه‌ای در چناران تا اواخر مهرماه ادامه خواهد داشت، افزود: کاشت و برداشت ذرت علوفه‌ای در شهرستان چناران برای ۱۲ نفر اشتغالزایی داشته است.

ورق پلاستیکی ژئوممبران

 

کیوان شکوه ضمن ابراز امیدواری از افزایش قابل توجه میزان برداشت این محصول، گفت: برداشت محصول این مزارع، علاوه بر تأمین علوفه مورد نیاز واحدهای دامداری شهرستان چناران، می‌تواند زمینه اشتغال در بخش کشاورزی و دامپروری را نیز فراهم کند.

 

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 316
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: